Kupuj części i maszyny w komtechnik.pl: sprzedaz@komtechnik.pl tel: 782-163-548
środa, 13 listopada 2019

KomTechnik Jacek Gawior
Staniowice 25
28-305 Sobków
Regon: 260560476
NIP:656-210-92-02
sprzedaz@komtechnik.pl
tel: 782-163-548

u20 mulag.jpg

Recenzje Produktów

BERTI FB/P 400

Poręczna i dobra kosiarka. Można bez obaw brać. Przydaje się przy koszeniu dużych terenów np. miejskich.

Odśnieżarka wirnikowa 1200 S – 1500 S

Zakup bardzo szybki, zadzwoniliśmy, zapłaciliśmy, po 12 dniach mieliśmy maszynę u siebie. Aha, wynegocjowaliśmy darmowy transport :) Polecam

Sklep



Wózki Widłowe

Pługi wirnikowe

Pługi

Posypywarki

Zamiatarki ręczne

Kosiarki

Przyczepy

Śmieciarki

Zamiatarki

Pojazdy - nośniki narzędzi

Koparki - ładowarki

Ładowarki

Szczotki techniczne

Odśnieżarki

Quady

Części zamienne

Oleje

Filtry
Start Trochę historii Historia sprzętu zimowego
Historia sprzętu zimowego Email

     Gdy nadejdzie zima wszystko do o koła się zmienia. Jednych ludzi cieszy, innych zasmuca.  Dla wielu ludzi kojarzy się z pewnymi ograniczeniami ze względu na mrozy, nieprzejezdne drogi i nadmiar śniegu na chodnikach. Ludzie wymyślili maszyny do usuwania śniegu i zwalczania śliskości, których początki powstania oraz rozwój wpisały się w historię techniki komunalnej. Historia profesjonalnej walki z zimowymi warunkami rozpoczęła się około 1900 roku. Istniała potrzeba stworzenia urządzeń do walki z warunkami zimowymi więc zaczęły powstawać firmy produkujące takie urządzenia, które do dziś wyróżniają się wśród producentów.



W St. Blasien w Niemczech w 1920r. Alfred Schmidt założył swój warsztat usługowy. W 1925r. wyprodukowano pierwszy pług zamontowany z przodu ciężarówki.












W 1932r. w Niemczech  w Rosenheim rozpoczął produkcję pługów Beilhack. Firma ta już wiele lat wcześniej zajmowała się przemysłem kolejowym.

Wraz z wdrożeniem produkcji pługów odśnieżnych nastąpiła nowa era dla tej firmy. Produkowano również pługi wirnikowe.


            







W 1930r. w Dani Alfred Thomson opatentował posypywarkę materiałów uszarstniających z talerzem rozsypowym. Wyprodukowano pierwszą posypywarkę EPOKE. Technologia ta wykorzystywana jest do dziś.

W 1931r w Niemczech,  swój początek w produkowaniu maszyn zimowych ma Küpper-Weisser.


Historia Nido maszyny uniwersalne rozpoczyna się w 1949 roku. Firma została założona przez Universal Klein SA W 1949r. w Holandii w miejscowości Holten i tam ma swój początek produkcja maszyn do odśnieżania. Jako pierwszy został wyprodukowany pług do odśnieżania śniegu.



Przełom dla firmy Schmidt przyszedł w 1950 roku, kiedy rozpoczęto budowanie urządzeń do odśnieżania dla wielozadaniowego samochodu jakim był UNIMOG.

Pomiędzy 1950r. a 1960r., Schmidt rozszerzył swoją ofertę produktów, do utrzymania zimowego. W 1954 roku, na "Lotnisko Maintenance" trafił pług wirnikowy usuwający śnieg i umożliwiający ruch lotniczy.


Pierwsze wzmianki w prasie o sprzęcie zimowym.
















Pierwszą maszynę do zwalczania śliskości wyprodukowano w NIDO w 1955r. Posypywarka Z1000 ciągniona za pojazdem, brała napęd ze swoich kół.






W 1961r. wyprodukowano pierwszą posypywarkę Mammouth AZM napędzaną silnikiem spalinowym. Jako przenośnik materiału zastosowano gumowy przenośnik taśmowy. Maszynę umieszczono bezpośrednio w skrzyni ciężarówki. Obok skrzyni ładunkowej zabudowano miejsce dla operatora posypywarki ,w którym mógł dokonywać odpowiednich ustawień posypywania.







W 1967r. fabryka udoskonaliła posypywarkę Mamouth wprowadzając model 67, w którym obsługa posypywania odbywała się z wnętrza kabiny samochodu. Model ten miał silnik z tyłu maszyny i był napędzany mechanicznie.






W 1970r. wyprodukowano pług HYL 280, którego konstrukcja była jak na owe czasy bardzo nowoczesna. Zamontowany z przodu ciężarówki doskonale radził sobie ze zgarnianiem śniegu.










W 1971r. Francuska firma „ACOMETIS” rozpoczęła produkcję maszyn do odśnieżania, głównie posypywarek.




W 1972r. NIDO wprowadza do produkcji nową posypywarkę Mammouth 75. Posypywarka ta rozpoczęła nowy etap wyjątkowej jakości i trwałości maszyn NIDO. Wraz z wprowadzeniem różnych wielkości skrzyń ładunkowych Mammouth 75 był maszyną niedoścignioną przez konkurentów. Silnik benzynowy napędzający posypywarkę oraz automatyka sterująca pracą umożliwiają odpowiednie do panujących warunków posypywanie.













                






Rosyjski choć raczej "Radziecki" "Ził" z pługiem wirnikowym przy odśnieżaniu śniegu w czasach wielkiej zimy w Polsce. Maszyny te mimo, że niektóre egzemplarze mają już pół wieku z powodzeniem można oglądać na bazach drogowców i GDDKiA.







Nowa era maszyn nastąpiła wraz z nadejściem Mammouth - a 80, bo była to pierwsza posypywarka z hydraulicznym napędem z koła. Tak zwane trzecie koło zamocowane było razem z pompą na dodatkowej nodze. W kabinie kierowcy umieszczono elektroniczny sterownik pracy posypywarki. W maszynach tych zastosowano także system zwilżania soli roztworem solanki.




W 1983r. firma  Nido przystąpiła do międzynarodowej grupy Schmidt. Połączenie to pozwoliło na szybki rozwój firmy.





W 1985r. Nido wprowadziło na rynek rynkowy hit, którym był lekki pług SNK. SNK 150 epz posiadał odkładnicę z tworzywa sztucznego, gumy zgarniające, własne reflektory. Napęd pługa stanowił własny hydromotor. Wkrótce zakres typów pługa został rozszerzony o większe rozmiary do 3,3m szerokości. Pługi SNK są do tej pory dobrze znane na rynkach światowych, także na polskim rynku.







W 1989r. Wprowadzono na rynek kolejny hit, którym była posypywarka Nido 90. Nowością było zaawansowane sterowanie pracą posypywarki, doskonale współpracujące z napędem hydraulicznym z piątego koła. W 1989r. firma uruchomiła także pierwszy w tej branży serwis swoich urządzeń w Rijkswaterstaat. W 1991r. Nido 90 zostaje wyposażone w nowe sterowanie umożliwiające więcej funkcji w tym zapisywanie wszystkich informacji posypywania, drukowania ich oraz przesyłania do komputera za pomocą systemu Data Navigatie Analyse Systeem i monitorowania pojazdów za pomocą GPS (Global Positioning System).






W 1995r. powstaje nowy model posypywarki Staratos, który dzięki nowym rozwiązaniom skrzyni ładunkowej oraz doskonałemu rozprowadzaniu materiału zyskał sobie sporo zadowolonych użytkowników. Jedną z innowacji było wprowadzenie opcji Thermologic, dzięki której maszyna dokonując pomiaru temperatury powierzchni ziemi, sama dostosowuje parametry posypywania.







W 2002r. rozpoczęto produkcję maszyny Stratos Lava, mającej zastosowanie na obszarach, gdzie często występują długotrwałe zlodowacenia nawierzchni. Posypanie takiej nawierzchni piaskiem ogrzanym gorącą wodą, powoduje, że na długi czas staje się ona szorstka o dużym współczynniku tarcia. W celu uzyskania odpowiedniej przyczepności na jezdni, na której wytworzyła się warstwa lodu, konieczne jest rozsypanie środka uszorstniającego. Ze względu na ciągłe rozwiewanie materiału przez przejeżdżające pojazdy, niezwykle trudne było określenie niezbędnej ilości materiału, rozsypywanego przy zastosowaniu tradycyjnych posypywarek. Wymagało to często kilkakrotnego posypywania i w związku z tym nadmiernego zużycia materiału. Dzięki całkowicie nowemu i w pełni zautomatyzowanemu procesowi podgrzewania, rozsypywany materiał, bezpośrednio przed wyrzuceniem, podgrzewany jest do temperatury 80°C. Gdy tylko zetknie się z zamarzniętą powierzchnią, rozpuszcza ją miejscowo i natychmiast zamarzając tworzy efekt papieru ściernego. Powierzchnia taka przez długi okres czasu utrzymuje odpowiednią chropowatość, skutecznie zwalczając gołoledź.





W 2005r. firma Nido wybudowała kolejną fabrykę na obrzeżach Holten. Również w tym roku rozpoczęto produkcje nowej wersji posypywarki Stratos 2. Nowa generacja maszyn, produkowana jest w pełnej gamie rozmiarów i napędów hydraulicznych z zastosowaniem do wszystkich rodzajów nośników.