Kupuj części i maszyny w komtechnik.pl: sprzedaz@komtechnik.pl tel: 782-163-548
piątek, 19 kwietnia 2024

KomTechnik Jacek Gawior
Staniowice 25
28-305 Sobków
Regon: 260560476
NIP:656-210-92-02
sprzedaz@komtechnik.pl
tel: 782-163-548

u-500B.jpg

Recenzje Produktów

BERTI FB/P 400

Poręczna i dobra kosiarka. Można bez obaw brać. Przydaje się przy koszeniu dużych terenów np. miejskich.

Odśnieżarka wirnikowa 1200 S – 1500 S

Zakup bardzo szybki, zadzwoniliśmy, zapłaciliśmy, po 12 dniach mieliśmy maszynę u siebie. Aha, wynegocjowaliśmy darmowy transport :) Polecam

Sklep



Wózki Widłowe

Pługi wirnikowe

Pługi

Posypywarki

Zamiatarki ręczne

Kosiarki

Przyczepy

Śmieciarki

Zamiatarki

Pojazdy - nośniki narzędzi

Koparki - ładowarki

Ładowarki

Szczotki techniczne

Odśnieżarki

Quady

Części zamienne

Oleje

Filtry
Start Aktualności Mocne specjalistyczne miniaturki
Mocne specjalistyczne miniaturki Email



Podstawowym walorem  jest uniwersalność. W ciągu kilkudziesięciu minut  można przygotować je do pełnienia funkcji piaskarki, zamiatarki, pługa czy kosiarki. Specjalistyczne samochodziki to mocne miniaturki znajdują zastosowanie głównie w służbach komunalnych i drogowych.




Nową marka na polskim rynku jest firma "BOKI". Modele oznaczone HY1251 i 1351 produkowane są przez firmę "Kiefer". Znajdują one zastosowanie głównie w służbach komunalnych i drogowych. Dopuszczalna masa całkowita w przypadku modelu HY1251 wynosi 3500 kg, w przypadku HY1351 jest większa  o 1000 kg. Pojazd mierzy 3570–4270 mm (w zależności od wersji). Napędzany jest silnikiem Iveco o mocy 109 i 122 KM. Napęd przenoszony jest hydrostatycznie na koła tylne, lub na obie osie. Wersja z wywrotką trójstronną posiada skrzynię mierzącą 1580–2280 mm, a kąt odchylenia to 45 stopni. Boki HY może ciągnąć przyczepę z hamulcami o wadze do 3,5t lub niehamowaną o wadze do 750 kg.


Pojazd Piaggio jest również niewielki (długość całkowita 3495 mm). Zabudową mikrociężarówki zajmują się  firmy Seko-3 oraz Quargo. To śmieciarki z ładowniami o kubaturze do 3,5m3 z załadunkiem bocznym oraz mechanizmem tylnego wywrotu, pozwalającym na szybkie opróżnianie zbiornika. Do napędu służy motor Lombardini o mocy 17 KM. Zwraca uwagę bardzo mała średnica skrętu pojazdu (niecałe 8 m), co umożliwia sprawne poruszanie się nawet w wyjątkowo ciasnych korytarzach roboczych.





Na polski rynek trafiły też niewielkie pojazdy wielozadaniowe Vitra. To czterokołowe maleństwa (wszystkie koła mają równą wielkość) mierzące niecałe 3 m. Konstruktorom chodziło więc o stworzenie pojazdów trwałych, radzących sobie podczas różnorakich prac terenowych, w różnych warunkach pogodowych. Rodzina składa się z maszyn oznaczonych: 2030, 2037, 2045 i 2060.
Podstawowym ich walorem jest uniwersalność. W ciągu kilkudziesięciu sekund Vitrę można przygotować do pełnienia funkcji piaskarki, zamiatarki, pługa czy kosiarki. Szerokość pracy w przypadku większości dedykowanego osprzętu wynosi 1300–1700 mm.
Poszczególne maszyny robocze umieszczane są w przedniej części nośników, przed stanowiskiem operatora. Pojazdy marki Vitra są napędzane trzy- oraz czterocylindrowymi jednostkami Kuboty (moc maksymalna: 29, 37, 45 oraz 60 KM). Napęd przenoszony jest hydraulicznie na cztery koła. Maszyny mają tzw. łamaną konstrukcję. Koła nie są skrętne, a wykonywanie manewrów jest możliwe dzięki przegubowi znajdującemu się mniej więcej pośrodku.



Mocniejsze wersje
Jak dotąd mało znane są też na naszym rynku produkty marki BSI Veicoli. To samochody pochodzące z Włoch, ale budowane we współpracy ze znaną niemiecką firmą Bucher. Idea była prosta, chodziło o stworzenie wielofunkcyjnego pojazdu bazowego mogącego służyć jako nośnik pozwalający na indywidualną zabudowę. Samochody oferowane są w trzech wariantach długości całkowitej: 4030 mm, 4480 mm oraz 5130 mm. W zależności od planowanej zabudowy auta można wybrać spośród trzech różnych wersji dopuszczalnej masy całkowitej: 3500 kg, 5000 kg oraz 6500 kg. W wariancie maksymalnym ładowność sięga 4200 kg.
Podwozie z łatwością można zabudować, np. żurawiem, sprzętem zimowego utrzymania dróg, zaopatrzyć w śmieciarkę, myjnię pojemników na śmieci lub zamiatarkę. BSI Veicoli występują często jako typowe hakowce, bądź też funkcjonują w służbach komunalnych np. jako samochody pogotowia wodno-kanalizacyjnego. Z przodu auta można zainstalować np. szczotkę walcową, przydającą się w utrzymaniu drogi, zarówno w okresie zimowym, jak i letnim. Do napędu wykorzystywane są jednostki włoskiej marki VM Motori. To rzędowe turbodiesle o mocy 101 i 160 KM.
Zbliżone gabaryty (4310 lub 5040 mm) ma Mitsubishi Canter z zabudową typu zamiatarka przygotowaną w firmie Brock. Podwozie w wersji o DMC 5500 kg jest zaopatrywane w zbiornik o kubaturze 3 m3, natomiast w wariancie o DMC 7500 kg zbiornik ma objętość o 1 m3 większą. W każdym przypadku stosowany jest mechanizm tylnego wywrotu (kąt nachylenia do 60 stopni), szerokość zamiatania (ukośne szczotki walcowe, ssawa i boczna szczotka talerzowa) wynosi 2100 mm. Zamiatarka ma własny, wysokoprężny napęd. Silnikiem podstawowym auta jest motor Mitsubishi o mocy 130–180 KM. Maksymalna prędkość jazdy to 90 km/h.


CNG alternatywne paliwo
Najbardziej efektywne, proekologiczne rozwiązania w zakresie zasilania pojazdów użytkowych znajdują zastosowanie w sprzęcie komunalnym. Volkswagen Caddy CNG jest jednym z przykładów. Caddy EcoFuel, bo tak nazwano ten samochód, uchodzi za najbardziej ekonomiczny pojazd w segmencie miejskich dostawczaków (koszty tankowania gazu są o ponad połowę niższe niż tradycyjnego paliwa benzynowego). Dysponuje zbiornikiem mieszczącym 26 kg gazu, co wystarcza na przejechanie ponad 400 km. Ponadto pozostawiono 13-litrowy zbiornik benzyny (napęd tradycyjny włącza się automatycznie, gdy zbiornik CNG zostanie opróżniony). Do napędu Caddy służy jednostka 2-litrowa o mocy 115 KM (przy zasilaniu benzynowym), spadek mocy przy napędzie gazowym sięga 5%. Zbiorniki gazu umieszczono pod podłogą, co sprawia, że nie uległa zmniejszeniu kubatura ładowni popularnej furgonetki (ok. 3 m3). Dopuszczalna masa całkowita samochodu to niecałe 2200 kg, ładowność 575 kg.