Kupuj części i maszyny w komtechnik.pl: sprzedaz@komtechnik.pl tel: 782-163-548
poniedziałek, 19 listopada 2018

KomTechnik Jacek Gawior
Staniowice 25
28-305 Sobków
Regon: 260560476
NIP:656-210-92-02
sprzedaz@komtechnik.pl
tel: 782-163-548

frame.jpg

Recenzje Produktów

BERTI FB/P 400

Poręczna i dobra kosiarka. Można bez obaw brać. Przydaje się przy koszeniu dużych terenów np. miejskich.

Odśnieżarka wirnikowa 1200 S – 1500 S

Zakup bardzo szybki, zadzwoniliśmy, zapłaciliśmy, po 12 dniach mieliśmy maszynę u siebie. Aha, wynegocjowaliśmy darmowy transport :) Polecam

Sklep



Wózki Widłowe

Pługi wirnikowe

Pługi

Posypywarki

Zamiatarki ręczne

Kosiarki

Przyczepy

Śmieciarki

Zamiatarki

Pojazdy - nośniki narzędzi

Koparki - ładowarki

Ładowarki

Szczotki techniczne

Odśnieżarki

Quady

Części zamienne

Oleje

Filtry
Start Aktualności Fałszywe oszczędności
Fałszywe oszczędności



Zapewnienia drogowców przed rozpoczęciem zimy nie napawają optymizmem. Jak co roku ogłaszają, że są przygotowani i pieniędzy na odśnieżanie nigdy nie zabraknie.

Miliony złotych kosztuje odśnieżanie dróg w kraju. Zwykle już w pierwszych dniach ostrej zimy okazuje się, że jest to więcej niż planowano i już wiadomo, że konieczne będą oszczędności. Prawdopodobnie na budowie nowych dróg  i remontach. Zimowe utrzymanie dróg to nie tylko odśnieżanie ulic i wywożenie śniegu, to także doraźne łatanie dziur.


W trakcie trwania akcji zimowej zwykle konieczne stają się przesunięcia w budżecie, by pieniędzy na odśnieżanie i łatanie dziur w jezdniach nie zabrakło. Ani dyrektorzy miejskich spółek odpowiedzialnych za utrzymanie zimowe dróg, ani nikt z General Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nie chce zdradzić na czym będą oszczędzać. Te pieniądze, które uda się zaoszczędzić idą na tzw. remonty cząstkowe nawierzchni dróg. Także Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może liczyć na zaoszczędzenie pewnej kwoty. Rzecznik tej instytucji zapewnia, że ani złotówka nie wróci do budżetu centralnego.




Z niezrozumiałych dla zwykłego człowieka powodów, instytucje Państwowe takie jak GDDKIA wykazują fikcyjne oszczędności. W wyniku działań urzędników i innych pracowników kadry GDDKIA, dochodzi do nie prawidłowego rozdysponowania pieniędzy publicznych.  Sprzęt do zimowego utrzymania dróg jest kosztowny i każdy zakup nowej maszyny jest poważną inwestycją. W sezonie letnim gdy sprzęt zimowy nie pracuje,  należy wykonywać potrzebne przeglądy i naprawy by przygotować maszyny do pracy w następnym sezonie. W niektórych oddziałach GDDKIA dochodzi do sytuacji, w której nie prowadzi się napraw sprzętu w okresie letnim by na ten czas wykazać oszczędności. Oszczędności są fikcyjne, gdyż maszyny nie zostają przygotowane do sezonu zimowego i potrzebne naprawy wykonuje się w sezonie zimowym. Prawa rynku zaczynają działać również i w tym sektorze. Serwisy zajmujące się naprawą maszyn do zimowego utrzymania dróg w zimę zarabiają olbrzymie pieniądze. Koszty utrzymania maszyn w zimę przez oddziały GDDKIA idą w miliony. Pieniądze te nie są bez znaczenia dla ogółu wydatków jakie ponosi w sezonie zimowym GDDKIA.

Komunikaty o przygotowaniu drogowców do zimy są tylko teoretycznie zgodne z rzeczywistością. Nie łatwo walczyć z siłami natury. Przy agresywnym ataku zimy i intensywnych opadach śniegu, sól zgromadzona w magazynach w rzeczywistości wystarcza na kilka dni. W okresie zimowym wzrasta zapotrzebowanie na sól drogową co przekłada się również na wzrost jej ceny.