Kupuj części i maszyny w komtechnik.pl: sprzedaz@komtechnik.pl tel: 782-163-548
środa, 23 maja 2018

KomTechnik Jacek Gawior
Staniowice 25
28-305 Sobków
Regon: 260560476
NIP:656-210-92-02
sprzedaz@komtechnik.pl
tel: 782-163-548

mercedes2.jpg

Recenzje Produktów

BERTI FB/P 400

Poręczna i dobra kosiarka. Można bez obaw brać. Przydaje się przy koszeniu dużych terenów np. miejskich.

Odśnieżarka wirnikowa 1200 S – 1500 S

Zakup bardzo szybki, zadzwoniliśmy, zapłaciliśmy, po 12 dniach mieliśmy maszynę u siebie. Aha, wynegocjowaliśmy darmowy transport :) Polecam

Sklep



Wózki Widłowe

Pługi wirnikowe

Pługi

Posypywarki

Zamiatarki ręczne

Kosiarki

Przyczepy

Śmieciarki

Zamiatarki

Pojazdy - nośniki narzędzi

Koparki - ładowarki

Ładowarki

Szczotki techniczne

Odśnieżarki

Quady

Części zamienne

Oleje

Filtry
Start Aktualności Nowoczesne systemy sterownia maszyn roboczych
Nowoczesne systemy sterownia maszyn roboczych



Ciągły postęp w dziedzinie elektroniki i tym samym automatyki przemysłowej sprzyja coraz powszechniejszemu stosowaniu zaawansowanych technologii przesyłu informacji. Nowoczesne pojazdy użytkowe i specjalistyczne zadziwiają swoimi możliwościami. „Mózgiem” nowoczesnego pojazdu jest magistrala informatyczna CAN-Bus. System ten wykorzystuje wspólną drogę komunikacyjną między różnymi elementami sterującymi.  Technologia „CAN” ułatwiła wymianę danych między poszczególnymi sterownikami pojazdów, co przekłada się na efektywniejsze sterowanie, diagnozowanie i optymalizowanie pracy.






Controller Area Network (CAN) jest szeregową magistralą komunikacyjną powstałą w latach 80. w firmie Robert Bosch GmbH z myślą o zastosowaniach w przemyśle samochodowym. Najpopularniejsze standardy: CANopen, DeviceNet, SDS, Profibus. Magistrala CAN wykorzystuje dwuprzewodową skrętkę i pracuje z maksymalną prędkością transmisji 1Mbit/s na dystansie do 40m. Wraz ze zwiększaniem dystansu spada maksymalna prędkość transmisji (np. 250kbit/s na 250m). CAN nie ma wyodrębnionej jednostki nadrzędnej, dlatego należy do grupy magistral typu multi-master. Komunikacja ma charakter rozgłoszeniowy ponieważ komunikaty nadawane na magistralę obierane są przez wszystkie urządzenia. Najważniejsze cechy CAN-a to:




Współzależność pomiędzy szybkością przesyłania danych, długością magistrali, medium magistrali i impedancją zamykającą magistrali.

Długość magistrali

Kabel magistrali

rezystancja               powierzchnia                       przekroju      
                      poprzecznego     kabla

Rezystancja zamykająca magistrali

Maksymalna szybkość przesyłania danych

0 − 40m70mΩ/m0,25 − 0,34mm2 124Ω (1%)1Mb/s przy 40m
40 − 300m<60mΩ/m0,34 − 0,5mm2
AWG22, AWG20
127Ω (1%)500kb/s przy 100m
300 − 600m<40mΩ/m0,5 − 0,6mm2
AWG20
150Ω do 300100kb/s przy 500m
600m − 1km<26mΩ/m

 0,75 − 0,8mm2
AWG18

150Ω do 300Ω50kb/s przy 1km




Magistrala CAN jest powszechnie stosowana w różnych dziedzinach. W przemyśle, magistrala CAN zaczyna ostro wypierać stare rozwiązania. Aby temu podołać, producenci sterowników, wyposażają swoje produkty właśnie w ten interfejs. Zastosowanie mikroelektroniki CAN-Bus na świecie wyraźnie wzrosło.  Na bazie CAN i protokołu CANopen pracują nowoczesne super pociągi, w których zainstalowana jest dość spora ilość czujników. Sterowanie  wykorzystujące magistralę CAN, pojawia się coraz częściej w maszynach specjalistycznych wykorzystywanych w technice komunalnej, technice budowlanej, technice rolniczej i leśnej oraz innych samojezdnych maszynach roboczych. Szybki rozwój technologii „CAN”  zastosowanej  w maszynach specjalistycznych, był możliwy dzięki zainteresowaniu czołowych producentów hydrauliki siłowej.


CAN jako nowoczesna magistrala informatyczna


Magistrala CAN (Controller Area Network) służy różnym urządzeniom podłączonym do niej  jako wspólna magistrala komunikacyjna. Urządzenia podłączone do magistrali wykorzystują tę samą zasadę. Mogą wymieniać między sobą potrzebne informacje mające określony wpływ na pracę całego układu. Określone wiadomości docierają do adresata i mogą być przez niego zidentyfikowane i przeczytane. Każda wiadomość przesyłana magistralą CAN składa się z kilku części o różnych znaczeniach: adresu nadawcy, sygnału kontrolnego, który wskazuje czy wiadomość została poprawnie dostarczona oraz informacji zasadniczych o monitorowanych parametrach układu, jak na przykład: chwilowa wartość prędkości obrotowej, ciśnienia, momentu obrotowego itp.

 

Topologia CAN





Sieć CAN

Każdy przesyłany pakiet danych otrzymuje podczas wysyłki priorytet, tak by użytkownik podłączony do sieci mógł właściwie ocenić znaczenie każdej wiadomości. Jeśli wiadomość ma najwyższy priorytet, na przykład w przypadku sygnału alarmowego, wówczas porusza się ona w magistrali CAN z odpowiednią sygnalizacją.  Najwięksi gracze na rynku producentów zaworów i napędów hydraulicznych, oferują szereg elementów przystosowanych do funkcjonowania w sieci CAN, wraz z dopasowanymi do nich elektronicznymi sterownikami. Oferty zawierają gotowe rozdzielacze hydrauliczne ze zintegrowaną elektroniką.