Unimog na każdą porę roku |
Mercedes-Benz Unimog doceniany w każdej porze roku. Unimog U 300 - U 500 to wyjątkowo dobry sprzęt do odśnieżania zimą. Wyjątkowo obfite opady śniegu w poprzednią zimę dały się we znaki ludziom. Więcej sprzętu jest skierowanego w okresie zimowym na drogi. Przejezdne drogi są tak samo ważne w zimie jak i w lato. Przy nie sprzyjającej aurze zimowej przygotowanie dróg nabiera egzystencjalnego znaczenia. Daimler Mercedes-Benz z dumą prezentuje swój „flagowy projekt”. Unimog może być wyposażony w urządzenia o wysokiej wydajności. Partnerzy Unimoga w technice komunalnej to Schmidt, Gmeiner, Mulag, Dücker i Werner.
U 500 z dmuchawą do śniegu i odśnieżarkami Schmidt-a. Ciężka praca przy frezowaniu śniegu wymaga wykorzystania sporego zapasu mocy z 231 KM Unimog-a. Brak konkurentów w tym segmencie nośników komunalnych pokazuje same zalety Unimoga. Stały napęd na wszystkie koła, blokady mechanizmu różnicowego. Są niezastąpione w ekstremalnych warunkach. Zakres prędkości od 120 metrów do 88 km, zawieszenie odporne na zginanie pod wysokim obciążeniem przedniej osi. Ogromne możliwości odśnieżania podczas „akcji zima” przy zastosowaniu urządzeń Schmidt-a i Gmeiner-a. Niesamowity efekt daje współpracujący z Unimogiem mały pług wirnikowy Combo Mulaga. Duże zainteresowanie wśród potencjalnych klientów dotyczy tematu normy emisji spalin Unimog w wersjach budowlanych doskonale pracują w trudnych warunkach terenowych. Zastosowana rama w podwoziach Unimog U 3000/ U 4000/ U 5000 jest specjalną ramą „łukową” podatną na skręcanie. Mocowanie do niej silnika, skrzyni biegów, kabiny oraz skrzyni ładunkowej i innych zabudów specjalnych jest realizowane w oparciu o montaż na trzech punktach podparcia – takie rozwiązanie pozwala „pracować” ramie podczas jazdy w terenie. Wszystkie pojazdy Unimog wyposażane są w osie portalowe, których zastosowanie zwiększa znacznie możliwości trakcyjne w warunkach terenowych. Przełączanie biegów jest elektropneumatyczne (EPS) typu Telligent. Jest ono wygodne i łatwe w obsłudze, z wyborem preselekcyjnym biegów, tzn. po wybraniu kierunku zmiany biegu, wyświetlany jest, jako podpowiedź, optymalny bieg dla bieżącego obciążenia silnika i prędkości jazdy. Pojazdy Unimog w wersji U 3000/U 4000/U 5000 posiadają napęd na wszystkie koła z blokadami mechanizmów różnicowych przedniej i tylnej osi. Blokada załączana/wyłączana jest podczas jazdy elektropneumatycznie. Dodatkowo zamontowany jest w nich układ EQR (szybki rewers), którego zadaniem jest niwelowanie poślizgu kół. Unimog wyposażany jest w silniki z zakresu mocy od 110 kW (150 KM) do 160 kW (218 KM). Wszystkie pojazdy spod znaku „gwiazdy” celująco zdały egzamin na poligonie.
|